Tuesday, April 20, 2010

dunia single mum

Salam...

Saya adakan kan blog ni bukan nak apa pun.. cuma nak kongsi cite dgn sesiapa jer yang sudi..ye la mana tau kan kalu ada pandangan dan pendapat yg bernas bley la syer.. cewahh..
Jadi single mum ni tak mudah. mana nak berdepan dengan anak anak.. nak berdepan dengan masyarakat yang pandang serong pada golongan " mak jan" .. jgn ada yg trasa plak yerr.. tak suma laa kann mcm tu..ada sesaper stuju tak dgn kenyataan ni.. sowi la kalu ada yang trasa yer.. saya just cakap dari pengalaman jer..
Cakap pasal tu kan.. saya penah kena dgn kawan sendiri.. ( ini terjadi masa tunggu anak balik sek.. ayat dai lebih kurang mcm ni laa.." kak **** skrg ni kita kena la jaga laki kita lebih cket.. kawan kita ni dah solo.. tak takut ke?" )merah padam muka saya.. aduh bisa nyer munusuk kalbu..saya tak slah kan dia pun mungkin dia tak niat apa apa masa mulut dia dengan lancar melepaskan ayat POWER tuu..
Tak elok sangat ke golongan 'mak Jan' macam saya ni kat mata depa suma..kami tak minta tuk jadi 'mak jan' dah takdir kan.. sampai skrg pun saya masih sendiri dan tak kacau umah tangga sesaper pun..
ok nanti citer kag.. tak best arr nak citer suma dalam sehari kan.. nati esok esok tak da citer dah..

2 comments:

  1. sume manusia sama jer. cuma cara berfikir je lain. ada manusia berfikir cara pendek, dan ada manusia pk cara panjang. nk puaskan hati org lain bukannye senang. bile nabil 'raja lawak' ckp "lu pikir lah sendiri" pasti ada yg tk setuju dgn kata2 tu. tp pernah tk kita pk sblm kita buat?
    jd ape2 pun kita buat ape yng kita rasa nk buat. jgn pedulikan org lain. yg penting tidak melanggar hukum syarak. wasalam...

    ReplyDelete