Wednesday, April 21, 2010

hikmah di sebalik penceraianku......

salam dan selamat pagi seme..
pagi ni mendung jadi mood aku pun agak mendung tapi mendung tak bereti hujan kann..
bila duk sowang2 teringat smula kisah2 dulu.. hahaha ada yg lucu .. ada yng sedih uwaaaa.....
bila aku kenang kan smula saat umah tangga aku nak roboh.. mcm2 aku rasa.. lucu,sedih,geram,sesal,mcm2 laa.. aku tak penah nyalahkan sesaper atas apa yg jadi pd ku.. seme nie salah aku.. aku terlalu banyak kekurangan.. aku juga tak sebagus yg diharapkan.
mula mula pegang title janda ni goyang gak aku.. mcm2 datang dalam kpala aku. yg paling aku takut aku tak mampu bg hidup yg sempurna pada anak anak ku..tapi aku bukan owang yg cepat mengalah aku bangun dr kejatuhan. aku lempar jauh jauh kesedihan aku.. anak anak menjadi bateri pd aku.. semakin hari aku makin kuat.. aku dah tak pandang ke belakang lg..
walaupun byk mata mata memandang serong pada aku.. pandang sinis.. pandang hina.. apa aku nak kisahkan.. mereka mereka tidak memberi aku mkn andai aku dan anak2 kelaparan.. mereka mereka juga tk hulur tgn saat aku jatuh dan perlukan pertolongan untuk bangun smula.. tak siap pun di kalangan manuasia yg bergelar kawan bantu aku..
aku tak mengalah walau seinci pun.. aku tak kan serah nasib aku pd takdir semata mata..
suara suara sumbang pun tak berhenti menyanyi.. melagukan kan kisah aku ke seantero dunia.. siapa aku untuk mereke seme jaja citer? siapa mereka utk wat gitu? ada suara berkata aku perempuan tak sedar diri.. tak tau di untung.. tak reti bersyukur.. atas fakta apa mereka nak berkata mcm tu?
aku bersyukur sgt2.. penceraian menjadikan aku owang yg lebih baik dari sgala sudut.. menjadi kan aku lebih bijak dalam membuat penilaian.. menjadikan aku lebih kuat menghadapi sgala dugaan.. yang paling penting lebIh mendekatkan aku dgn TUHAN.. ALHAMDULLILLAH SYUKUR SGT2...
pada mereka2 yg memandang hina pada aku teruskan la.. aku tak kisah pun.. skurang aku ada seseorang yg bleh trima aku kerana diri aku yg sebenarnyer..walau pun kekadang hati ni terguris gak.. tp aku pgang satu jer tak da sape pun yg sempurna dalam dunia..
APA YANG PENTING KERJASAMA..
APA YANG PENTING AKU BAHAGIA DENGAN ANAK2KU ALLISA & ADAM..

No comments:

Post a Comment